en

BMW M5 Edition 35 Years.

BMW M5 už tri a pol dekády zosobňuje predstavu o vysoko výkonnom športovom sedane. Na oslavu narodenín vznikla špeciálna edícia od BMW M GmbH limitovaná na 350 kusov.

BMW M5 Edition 35 Years.
BMW M5 Edition 35 Years.
BMW M5 Edition 35 Years.
BMW M5 Edition 35 Years.
BMW M5 Edition 35 Years.
BMW M5 Edition 35 Years.
BMW M5 Edition 35 Years.
BMW M5 Edition 35 Years.
BMW M5 Edition 35 Years.

17.5.2019

Mníchov. Oddelenie BMW Motorsport GmbH vytvorilo pred 35 rokmi novú kategóriu vozidiel. Prvý vysoko výkonný sedan kombinoval jazdnú dynamiku športového vozidla s komfortom a úžitkovými vlastnosťami špičkového 4-dverového sedanu. Dostal označenie BMW M5 a poháňal ho radový 6-valcový motor zo športového vozidla BMW M1 s motorom v strede. Nový model odštartoval vynikajúcu kariéru, v ktorej momentálne pokračuje model BMW M5 Competition (kombinovaná spotreba paliva: 10,6 – 10,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 241 – 238 g/km). Dnes je BMW M5 najúspešnejší vysoko výkoný športový sedan a pokračuje v tom, že stále čerpá fascináciu zo skúseností z motoristického športu, ktorý dnes v rámci spoločnosti zastrešuje BMW M GmbH. BMW M GmbH oslávi toto výročie špeciálnou edíciou modelu BMW M5. Vozidlo dostane pod kapotu najsilnejší motor v histórii s výkonom 460 kW (625 k) a k tomu aj viacero príťažlivých prvkov zameraných na dizajn a výbavu. Z modelu BMW M5 Edition 35 Years vznikne iba limitovaný počet 350 kusov a po celom svete bude dostupný od júla 2019.

Dynamický potenciál modelu BMW M5 v priebehu šiestich generácií neustále rástol, no vysoko výkonný sedan si stále zachovával svoj charakter. Ako nezávislý model vychádzajúci z BMW radu 5 vždy ponúkal vyššiu extra dávku výkonu a originálne vyjadroval vášeň pre preteky. Vysoko otáčkové zameranie motora, odlišné nastavenie podvozka dokonale zladené s vysokým výkonom motora a špecifické dizajnové prvky zlepšujúce prístup chladiaceho vzduchu ako aj upravená aerodynamika sa podpisujú pod maximálny dynamický výkon, ovládateľnosť a precíznosť. To sú typické prvky modelu BMW M5.

Výročná edícia s exkluzívnymi doplnkami BMW Individual. 
Výsledný M pocit a exkluzívny charakter vysoko výkonného športového sedanu mimoriadne intenzívne ožíva aj v modeli BMW M5 Edition 35 Years. Základom špeciálnej verzie je model BMW M5 Competition. V tomto sedane stúpa športová výkonná duša do nových výšin. Pomáha k tomu motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo, maximálnym výkonom 460 kW (625 k) a krútiacim momentom 750 Nm. Pridáva sa aj mimoriadne pevné uchytenie motora, upravené nastavenie podvozka, pohon všetkých kolies M xDrive a aktívny M Diferenciál v zadnej rozvodovke. Jazdný zážitok, ktorý vychádza z modelu BMW M5 Competition, sa vyznačuje výrazným ťahom, optimálnou trakciou, výnimočnou stabilitou a ovládateľnosťou, ktorá je za každých okolností pod dokonalou kontrolou. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá iba 3,3 sekundy, rýchlosť 200 km/h je záležitosťou 10,8 sekundy.

Exteriér aj interiér modelu BMW M5 Edition 35 Years sú rovnako impozantné ako hodnoty jeho dynamických vlastností. Vozidlo poľahky získa postavenie vyhľadávaného zberateľského kúska. Prispievajú k tomu vysoko kvalitné prvky M design vyvinuté špeciálne pre tento model a rovnako tak aj doplnky z portfólia BMW Individual. Príťažlivý vzhľad zabezpečuje špeciálna matná sivá metalíza Frozen Dark Grey so špeciálnymi pigmentmi, ktoré vytvárajú hladký matný povrch. Novo tvarované M disky kolies z ľahkých zliatin v tvare Y sivej farby Graphite Grey vznikli špeciálne pre model Edition. Navyše štandardne dodávaný M brzdový systém dostal strmene lakované vysoko lesklou čiernou farbou. Na požiadanie sa dodáva M karbón-keramický brzdový systém so zlatými strmeňmi. Okrem M multifunkčných sedadiel a celokoženého čalúnenia Merino s béžovým prešívaním z ponuky BMW Individual dodávajú interiéru punc exkluzivity aj lišty s hliníkovo-karbónovou štruktúrou a zlatistou povrchovou úpravou, ktorá sa prvý raz predstavuje práve v tomto vozidle. Trblietavé povrchy s jemnou štruktúrou sa nachádzajú na prístrojovej doske, na obklade výplne dverí a na stredovej konzole. Ďalšími poznávacími znakmi vozidiel s označením Edition sú lišty na prahoch dverí, ktoré nesú nápis M5 Edition 35 Jahre a laserom gravírovaný nápis M5 Edition 35 Jahre 1/350 na kryte držiakov na poháre na stredovej konzole.

BMW M5: 35 rokov na špičke segmentu. 
So svojimi technologickými výdobytkami a dizajnom je BMW M5 Edition 35 Years mimoriadne autentickým zosobnením filozofie, z ktorej vychádza koncept vysoko výkonného sedanu. Motor, prenos výkonu, podvozok a dizajn. BMW M5 vždy tvorilo starostlivo zladený celok. Konštantný nárast výkonu v širokom pásme otáčok je rovnaký poznávací znak ako obratné a bezpečné jazdné vlastnosti vozidla na ceste, jeho vzrušujúca jazdná dynamika na pretekárskom okruhu a jeho nenapodobiteľný štýlový vzhľad.

Prvá generácia modelu BMW M5 bola skoro neviditeľná a takmer na nerozoznanie identická s bežným modelom. O to viac vynikala motorom. Radový 6-valec s ľahkými úpravami prevzatý z modelu BMW M1 dodával výkon 210 kW (286 k), čo bolo o 6,6 kW (9 k) viac ako legendárne športové vozidlo s motorom v strede. O tento rozdiel sa postarala úprava riadiacej jednotky motora. Podvozok musí byť vždy rýchlejší ako motor. To bol základný princíp, ktorým sa vtedy riadil vývoj automobilov značky BMW s označením M. Práve preto dostalo BMW M5 tvrdšie športové odpruženie a vysoko výkonný brzdový systém. Tejto výbave sekundovali zosilnená 5-stupňová prevodovka a samosvorný zadný diferenciál s 25-percentnou svornosťou.

Aj druhá generácia BMW M5 dostala štýlový vzhľad. Na začiatku prišla s výkonom 232 kW (315 k), ktorý od roku 1992 stúpol na 250 kW (340 k). Model obsahoval aj prvky ako odpruženie s automatickým udržiavaním svetlej výšky zadnej nápravy, čo zabezpečovalo charakteristické vyváženie medzi výkonom na okruhu a vynikajúcim každodenným komfortom. Tretia generácia BMW M5 sa predstavila v roku 1998 a prvý raz predstavila dnes už typické dve dvojité koncovky výfukového potrubia, ktoré naznačovali výnimočný výkon vozidla. Navyše motor V8 s výkonom 294 kW (400 k) si vyžiadal značné rozšírenie predných otvorov na vstup vzduchu. Štvrtá generácia dostala očarujúci motor, ktorý bol ešte veľkolepejší než kedykoľvek predtým: 10-valcovú pohonnú jednotku odvodenú z vývoja pre Formulu 1 s maximálnym výkonom 373 kW (507 k). Motor V10 posunul vysoko otáčkový charakter motorov M na novú úroveň. Do oblasti 8 000 ot./min., kde zároveň vydával aj nezabudnuteľný zvuk.

V roku 2011 sa pod kapotu piatej generácie vrátil motor V8, avšak priniesol so sebou turbo technológiu. Dve turbodúchadlá umiestnené v priestore medzi radmi valcov a výfukové potrubie umiestnené na vonkajšej strane valcov patrili medzi najväčšie novinky vysoko otáčkového motora s výkonom 412 kW (560 k). Jeho výkon smeroval cez 7-rýchlostnú dvojspojkovú prevodovku a aktívny samosvorný diferenciál na zadné kolesá. Šiesta a zatiaľ ostatná generácia BMW M5 opäť využíva motor V8. V novej pohonnej jednotke narástol výkon na 441 kW (600 k), v modeli BMW M5 Competition je to až 460 kW (625 k). Inteligentný pohon všetkých kolies M xDrive sa stará o to, aby sa výkon motora preniesol na vozovku čo najúčinnejšie. Predstavuje tak úplne novú úroveň jazdnej dynamiky a zaručuje, že aj najnovší člen rodiny BMW M5 zostáva vždy plne ovládateľný a pod kontrolou. A to aj pri športovej jazde na plný výkon.

> Chcem testovaciu jazdu

> Chcem ponuku financovania

> Otvoriť ponuku skladových vozidiel

> Pozrieť ostatné novinky a videá

Objavte viac

Súbory cookie na doméne bmw-zilina.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.