en

Nové BMW radu 1: záverečná testovacia fáza v Miramase.

Rozsiahle dolaďovanie na skúšobnom okruhu BMW v južnom Francúzsku zostruje nezávislý charakter nového BMW radu 1.

Nové BMW radu 1: záverečná testovacia fáza v Miramase.
Nové BMW radu 1: záverečná testovacia fáza v Miramase.
Nové BMW radu 1: záverečná testovacia fáza v Miramase.
Nové BMW radu 1: záverečná testovacia fáza v Miramase.
Nové BMW radu 1: záverečná testovacia fáza v Miramase.

27.3.2019

Mníchov. Zamaskované predsériové vozidlá tretej generácie BMW radu 1 práve absolvujú rozsiahle testy na skúšobnom okruhu Miramas na juhu Francúzska. Rozmanitý skúšobný okruh poskytuje ideálne podmienky na dolaďovanie ovládateľnosti a dynamiky nového BMW radu 1. Finálnemu testovaniu predchádzalo päť rokov intenzívneho vývoja a prechod na modernú koncepciu BMW s pohonom predných kolies.

Nezameniteľné BMW s individuálnym charakterom.
Nové BMW radu 1 stanoví nové štandardy v oblasti jazdnej dynamiky v prémiovej kompaktnej triede a zároveň prinesie oveľa väčší vnútorný priestor. Nové BMW radu 1 dosiahne lepšiu ovládateľnosť a to aj s novou konštrukciou s pohonom predných kolies, prípadne s inteligentným pohonom všetkých kolies BMW xDrive. Podarilo sa to aj vďaka špičkovému nastaveniu odpruženia, inovatívnym technológiám a zabudovaniu všetkých komponentov a ovládacích systémov zameraných na dynamiku jazdy. „Naši zákazníci chcú priamo cítiť rýchle a precízne reakcie, ktoré sa im spájajú s citlivo naladeným zážitkom z jazdy. BMW radu 1 bude nezameniteľné BMW s individuálnym charakterom,“ vraví Peter Langen, vedúci Oddelenia jazdnej dynamiky v spoločnosti BMW Group.

Transfer technológie z BMW i3.
Spoločnosť BMW Group využíva v prípade modelu BMW radu 1 všetky skúsenosti, ktoré počas ostatných rokov získala s modelmi s pohonom predných kolies. Kľúčový prvok výnimočne vysokej ovládateľnosti vozidla predstavuje špeciálna technológia ovládania preklzu kolies ARB známa z modelu BMW i3s, ktorá sa prvý raz predstavuje vo vozidle so spaľovacím motorom. Transfer technológie od značky BMW i do hlavnej značky BMW výrazne zlepšuje trakciu a prináša rýchlejšiu a lepšiu kontrolu nad vozidlom.

Technológia ARB, ktorá bude súčasťou štandardnej výbavy BMW radu 1, využíva ovládaciu jednotku preklzu kolies umiestnenú priamo v riadiacej jednotke motora namiesto toho, aby bola súčasťou stabilizačného systému DSC (Dynamic Stability Control). Odstraňujú sa dlhé prenosové časy, informácie prúdia trikrát rýchlejšie a ovládacie pokyny od vodiča sa prenášajú desaťkrát rýchlejšie. V úzkej spolupráci s funkciou DSC sa tak aktuátor stará o výrazné potlačenie nedotáčavosti, čo je bežný prejav vozidiel s pohonom predných kolies, no bez toho, aby utrpela priečna dynamika. Súčasťou štandardnej výbavy bude aj BMW Performance Control (rozdeľovanie krútiaceho momentu na kolesá), čo zvýši dynamiku a ovládateľnosť nového BMW radu 1 pomocou aktívneho pribrzďovania kolies. Okrem toho sa pridaním presne umiestnených výstuží a vzpier zvýšila aj torzná tuhosť vozidla. Príkladom je štandardne dodávaná zadná vzpera v tvare bumerangu. „Výrazným zapracovaním všetkých prvkov ovplyvňujúcich dynamiku ako aj inovatívnym ovládaním trakcie sme vytvorili úplne nový zážitok z jazdy,“ vraví Holger Stauch, manažér projektu BMW radu 1.

Najvýkonnejší 4-valcový motor BMW Group pre špičkový model.
Na vrchol ponuky pohonných jednotiek nového BMW radu 1 sa dostane úplne novo vyvinutý 4-valcový motor. Model BMW M135i xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 7,1 – 6,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 162 – 155 g/km)* dostane najvýkonnejší benzínový motor spoločnosti BMW Group s objemom 2 litre vybavený technológiou BMW TwinPower Turbo. Motor dodáva výkon 225 kW (306 k). Extrémne dynamické jazdné vlastnosti zaručujú aj technické riešenia ako napríklad zosilnený kľukový mechanizmus, nové piesty a ojnice, väčšie turbodúchadlo poháňané výfukovými plynmi ako aj upravené vstrekovače paliva.

Viac priestoru v interiéri.
BMW radu 1 prináša výrazný pokrok v oblasti vnútorného priestoru. Vďaka novej konštrukcii pohonu predných kolies s priečne uloženým motorom a s nízkym stredovým tunelom má posádka k dispozícii oproti predchádzajúcej generácii výrazne väčší vnútorný priestor, čo sa prejaví najmä na zadných sedadlách. Zadní pasažieri získali v priestore na nohy 33 milimetrov, priestor na hlavu vzadu vzrástol o 19 milimetrov. Výrazne sa uľahčil prístup do zadnej časti vozidla a objem batožinového priestoru vzrástol o 20 dm3 na 380 dm3. Nové BMW radu 1 tak spája výnimočné jazdné vlastnosti s výrazne väčším vnútorným priestorom.

> Chcem testovaciu jazdu

> Chcem ponuku financovania

> Otvoriť ponuku skladových vozidiel

> Pozrieť ostatné novinky a videá

Objavte viac

Súbory cookie na doméne bmw-zilina.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.