en

Nové BMW radu 3 Sedan: krst ohňom v Zelenom pekle.

Ako už možno viete, momentálne sa pracuje na novej, už siedmej generácii rady 3. Prinášame Vám prvé fotografie a video z dynamických testov a finálnych nastavovaní na legendárnej severnej slučke okruhu Nürburgring.

Nové BMW radu 3 Sedan: krst ohňom v Zelenom pekle.
Nové BMW radu 3 Sedan: krst ohňom v Zelenom pekle.
Nové BMW radu 3 Sedan: krst ohňom v Zelenom pekle.
Nové BMW radu 3 Sedan: krst ohňom v Zelenom pekle.
Nové BMW radu 3 Sedan: krst ohňom v Zelenom pekle.
Nové BMW radu 3 Sedan: krst ohňom v Zelenom pekle.
Nové BMW radu 3 Sedan: krst ohňom v Zelenom pekle.
Nové BMW radu 3 Sedan: krst ohňom v Zelenom pekle.
Nové BMW radu 3 Sedan: krst ohňom v Zelenom pekle.

16.8.2018

Mníchov. Najnovšia generácia modelu BMW radu 3 Sedan sa práve nachádza v poslednej kľúčovej fáze pred začiatkom sériovej výroby. Je len jedno miesto, kde sa môže ladiť a nastavovať jazdná dynamika: legendárna Severná slučka na okruhu Nürburgring.

 

Testovacie okruhy v Zelenom pekle už tradične slúžia ako krst ohňom počas testovania technológií pohonu a odpruženia novo vyvinutých modelov značky BMW. Na zamaskované prototypy nového modelu BMW radu 3 Sedan čakal mimoriadne náročný testovací program. Kompletné prepracovanie odpruženia, riadenia, zavesenia kolies a bŕzd poskytujú konštruktérom mnoho možností na úpravu jazdného komfortu a dynamického výkonu, čo špičkovému športovému prémiovému sedanu strednej triedy umožňovalo, aby kolo za kolom dozrieval.

 

Základný koncept štvordverového modelu ukazuje, ako sa nové BMW radu 3 Sedan posunulo smerom k športovému naladeniu. Ťažisko je približne o 10 milimetrov nižšie ako v predchádzajúcom modeli, rozloženie hmotnosti na nápravy je harmonicky rozložené v pomere 50 : 50 a pohotovostná hmotnosť poklesla o 55 kilogramov. Napriek tomu sa výrazne zvýšila tuhosť karosérie a zavesenia tlmičov – mimoriadne dôležitý prvok pri nastavovaní riadenia a odhlučnenia jazdy. Obratnosť vozidla a presnosť riadenia ťažia zo širšieho rozchodu, zatiaľ čo výraznejší odklon kolesa vytvára ďalší potenciál na maximálnu priečnu dynamiku.

 

Pokiaľ ide o ponuku motorov, tak najpríťažlivejšou novinkou je výrazne prepracovaný 4-valcový benzínový motor. Ide o najvýkonnejší 4-valcový motor, ktorý sa kedy dostal do sériovo vyrábaného modelu značky BMW. Jeho hodnoty spotreby paliva sú približne o 5 percent nižšie ako v prípade predchodcu: jedným z dôležitých faktorov je upravená 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic. Navyše, časticový filter pomáha motoru splniť emisné predpisy, ktoré stanovuje norma Euro 6d-TEMP pre výfukové plyny.

 

Nielen, že je karoséria ľahšia a konštrukčne tuhšia ako predchodca, no to isté platí aj pre prednú a zadnú nápravu nového BMW radu 3 Sedan. Výsledkom je špecifické naladenie pohybu nápravy a jej uloženia zamerané na čo najlepšie športové jazdné vlastnosti. Kľúčovým prvkom odpruženia nového modelu BMW radu 3 Sedan je nový systém tlmičov. Prvé tlmiče zamerané na odskok namontované do vozidla značky BMW pracujú kontinuálne a progresívne v závislosti od práce pružiny. Nakláňanie karosérie sa tak pri dynamickom prejazde zákrut potláča veľmi jemne a precízne. Vzniká tak dokonalý základ pre výrazné a výnimočné vyváženie medzi športovými jazdnými vlastnosťami a komfortom jazdy, čo sú hlavné poznávacie vlastnosti nového BMW radu 3 Sedan.

 

Dlhodobo známe rôznorodé a náročné usporiadanie Severnej slučky okruhu Nürburgring sa ukázalo ako vynikajúce miesto na nastavovanie vzájomných reakcií medzi novým odpružením a ostatnými časťami podvozka. „Používame tlmiče zamerané na odskok, ktoré pre nás predstavujú aktívny nastavovací člen, vďaka ktorému vieme za každých okolností dosiahnuť vynikajúce jazdné vlastnosti," vysvetľuje Peter Langen, Head of Driving Dynamics. „S krátkymi zdvihmi pružín vieme dosiahnuť citlivé nastavenie pruženia, čo zaručuje komfortné tlmenie vibrácií. Pri prejazde cez veľké nerovnosti sa pohyby karosérie tlmia väčšími tlmiacimi silami.”

 

Tlmiče zamerané na odskok sú súčasťou štandardnej výbavy odpruženia nového BMW radu 3 Sedan. V špecifickom nastavení tvoria súčasť podvozku M sports zníženého o ďalších 10 milimetrov, vybaveného 18-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin a so zmiešanými pneumatikami. Vďaka tomu sa jazdná dynamika posúva na doteraz nevídanú úroveň. Vyšší účinok tlmenia sa zvlášť prejavuje na Severnej slučke: odpruženie M sports je približne o 20 percent tuhšie než štandardné. „To znamená, že rozdiel oproti bežnému odpruženiu je oveľa citeľnejší než kedykoľvek predtým,” vraví Peter Langen. „Odpruženie M sports sme nastavili oveľa športovejšie, s výrazne tuhšími uloženiami a stabilizátormi, tuhšími pružinami a s ďalšími výstužami karosérie.”

Pre ďalšie zvýšenie dynamických vlastností vozidla sa môžu nové tlmiče M sports spojiť s Variabilným športovým riadením. Dopĺňa variabilný posilňovač riadenia Servotronic, ktorý reaguje v závislosti od rýchlosti a taktiež variabilne mení prevod riadenia. Variabilné športové riadenie prešlo pre potreby nového modelu BMW radu 3 Sedan ďalšími úpravami. Už aj na malé pohyby volantom reaguje oveľa precíznejšie, pričom však v stredovej polohe zostáva pokojné. Harmonické nastavenie riadenia sa prejaví v dlhých zákrutách ako aj pri viacnásobnej rýchlej zmene smeru. Lineárny nárast ovládacej sily a optimalizované reakcie zvyšujú presnosť riadenia pri dynamickom prejazde zákrutami.

 

Na Severnej slučke ako aj na okruhu Grand Prix sa perfektne preukázali schopnosti diferenciálu M sports. Elektronicky ovládaná svornosť zadného diferenciálu nového BMW radu 3 Sedan sa spája so systémom Dynamic Stability Control DSC, čo pri prejazde zákrut zabezpečuje vyrovnávanie otáčok medzi vnútorným a vonkajším zadným kolesom. V závislosti od jazdnej situácie sa tak môžu zásahy do stability na potlačenie pretáčania či nedotáčania robiť aj bez zásahu bŕzd. Aktívna uzávierka diferenciálu rozdeľuje krútiaci moment medzi zadné kolesá. Zabraňuje tým preklzovaniu kolesa na šmykľavom povrchu, zatiaľ čo výkon motora sa bez obmedzení prenáša na druhé koleso a poskytuje radosť zo športovej jazdy. „Na rozdiel od konvenčných mechanických samosvorných diferenciálov dokáže elektronický diferenciál M sports upraviť oveľa viac vlastností ako iba trakciu,” vraví Peter Langen.

 

„Okrem dynamického prejazdu zákrut sa citeľne zvyšuje aj jazdná stabilita a to, napríklad, aj pri zmenách zaťaženia. Novému BMW radu 3 Sedan to zabezpečuje viditeľne pokojné a uvoľnené riadenie a to aj pri dynamickej jazde.” Aktívny samosvorný diferenciál ponúka pri športovej jazde oveľa vyššiu úroveň priečneho zrýchlenia ako aj nárast dynamického výkonu pri výjazde zo zákruty. Taktiež zvyšuje stabilitu, precíznosť a rýchlosť nového modelu BMW radu 3 Sedan pri prejazde zákrutami bez toho, aby bol nevyhnutný zásah bŕzd.

> Chcem testovaciu jazdu

> Chcem ponuku financovania

> Otvoriť ponuku skladových vozidiel

> Pozrieť ostatné novinky a videá

Objavte viac

Súbory cookie na doméne bmw-zilina.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.