Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.

Nový model BMW X5 čelí v Maroku kamenistej púšti. Okruh Monza, ktorý patrí medzi najznámejšie na svete, sa v mierke 1 : 1 podarilo preniesť do saharskej púšte, čo vytvorilo nenapodobiteľné podmienky. Nový model BMW X5 čelí jednému z najnehostinnejších terénov na planéte. Bavorské SAV dokazovalo svoje terénne schopnosti medzi pieskovými dunami a kameňmi.

Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.
Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.
Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.
Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.
Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.
Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.
Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.
Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.
Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.
Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.
Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.
Ikonické zákruty okruhu Monza prenesené na piesok starobylej Sahary.

16.11.2018

Mníchov/San Donato Milanese. V rámci uvedenia nového modelu BMW X5 (kombinovaná spotreba paliva: 11,6 – 6,0 l/100 km; kombinované emisie CO2: 264 – 158 g/km; predbežné údaje) na trh sa talianske zastúpenie BMW rozhodlo vytvoriť neopakovateľné podmienky: preniesť ikonické zákruty okruhu Monza na stáročný saharský piesok. Historický okruh Monza sa podarilo vytvoriť v oblasti Merzouga. Ide o jeden z najrozsiahlejších púštnych regiónov v Maroku. Trasa s dĺžkou 5 793 metrov vedie pomedzi piesky a kamene Sahary. Každú zákrutu, rovinku či šikanu sa podarilo zrekonštruovať v mierke 1 : 1 a to aj vrátane polomerov zákrut a vzdialeností.

 

Tento neuveriteľný projekt realizovalo dva týždne viac ako 50 špecialistov vrátane konštruktérov, topografov, technikov, robotníkov a pilotov. Štyri dni trvalo spoznávanie a príprava terénu s topografmi, konštruktérmi a architektmi, pričom vzniklo 8 stanovísk na vytváranie topografického spracovania a simulácie. Počas 9 dní sa 4 buldozéry a 4 kamióny zaoberali premiestňovaním 24 kubických metrov zeminy a odstraňovaním nadbytočného piesku. Na definitívnom tvarovaní trate pracovali 2 zarovnávače a 2 valce. Na vytvorenie dodatočnej terénnej trate sa použilo viac ako 3 500 kubických metrov zeminy.

 

Monumentálnu prácu zavŕšili neopakovateľné výzvy: po tom, ako nový model BMW X5 prešiel s viacerými zastávkami cez celú Európu, dorazil na saharský okruh Monza v nedostupnej saharskej púšti. V dunách, na piesku a na skalách čelil jednému z najnehostinnejších prostredí na našej planéte. Prechádzal cez zákruty Lesmo, Ascari a Parabolica, kde presviedčal o svojich terénnych schopnostiach, ktoré výrazne zlepšuje balík xOffroad package. Ten debutuje práve na tomto modeli. Nové BMW X5 privítal v Maroku aj nový model vytrvalostného enduro motocykla BMW R 1250 GS od oddelenia BMW Motorrad. Čerstvo vynovený model s motorom typu boxer si tieto podmienky užíval len pár dní predtým.

 

Nové BMW X5: balík xOffroad package je úplná novinka.

Absolútnu novinku pre zákazníkov predstavuje možnosť voľby balíka xOffroad package. Špeciálny ovládač dáva vodičovi možnosť výberu medzi štyrmi terénnymi jazdnými režimami (xSand, xRocks, xGravel, xSnow), ktoré automaticky nastavia ideálnu svetlú výšku vozidla, reakcie systému xDrive, odozvu na plynový pedál a ovládanie prevodovky. Rovnako tak sa upravia aj korekčné zásahy stabilizačného systému DSC pri jazde po povrchoch ako piesok, kamene, blato či sneh.

> Chcem testovaciu jazdu

> Chcem ponuku financovania

> Otvoriť ponuku skladových vozidiel

> Pozrieť ostatné novinky a videá